PRZED ZŁOŻENIEM ROZPRAWY DOKTORSKIEJ (w terminie określonym w Indywidualnym Planie Badawczym (IPB)) wraz wymaganymi dokumentami doktorant zobowiązany jest zrealizować:
- indywidualny program kształcenia, tj. uzyskać zaliczenie ze wszystkich wymaganych przedmiotów objętych programem kształcenia w Szkole Doktorskiej (SzD) (oceny muszą zostać wpisane do systemu USOS),
- obowiązkowy staż oraz wymaganą praktykę zawodową.
1. Rekomendujemy doktorantowi, aby przed złożeniem rozprawy doktorskiej, zgodnie z Zarządzeniem Nr 46 (RO/IX/46/2020), przekazał ją w wersji edytowalnej (plik z rozszerzeniem doc, docx, odt, rtf, tex) oraz nieedytowalnej (plik z rozszerzeniem pdf) pracownikowi administracyjnemu na właściwym Wydziale, wskazanemu przez Przewodniczącego Rady Dyscypliny, który wyśle rozprawę do sprawdzenia w Jednolitym Systemie Antyplagiatowym (JSA).
2. System APD (Archiwum Prac Dyplomowych)
a) najpóźniej na 5 dni roboczych przez planowanym terminem wgrania rozprawy doktorskiej do systemu APD należy drogą mailową na adres phd.school@put.poznan.pl (z wykorzystaniem maila @doctorate.put.poznan.pl) poinformować biuro SzD o ostatecznym tytule* rozprawy doktorskiej i języku, w którym ją przygotowano,
b) SzD w terminie 2 dni roboczych wprowadza podstawowe dane o rozprawie doktorskiej do systemu APD,
c) doktorant wypełnia w systemie APD pozostałe (wymagane) informacje dotyczące rozprawy, wgrywa rozprawę doktorską i pozytywną opinię promotora lub opinie promotorów,
d) po naniesieniu przez system APD numerów kontrolnych na rozprawę doktorską, jest ona gotowa do pobrania z APD i wydruku wraz z naniesionymi numerami kontrolnymi z pobranego pliku PDF.
ZŁOŻENIE ROZPRAWY DOKTORSKIEJ w biurze SzD, w terminie określonym w IPB - wymagane dokumenty:
a) rozprawa doktorska w formie papierowej (wydrukowana z naniesionymi przez system APD numerami kontrolnymi, miękka oprawa),
jeżeli:
A. rozprawa doktorska została przygotowana zgodnie z ostatnim IPB złożonym w SzD, a tylko planowany tytuł rozprawy* został nieznacznie zmieniony, należy złożyć oświadczenie,
B. podczas przygotowywania rozprawy doktorskiej zmianie uległy jej tytuł* oraz realizowany IPB, należy złożyć zmodyfikowany IPB, przy czym należy pamiętać, że zgodnie z Regulaminem SzD PP § 12 ust. 6: "W uzasadnionym przypadku, po ocenie śródokresowej możliwa jest jednorazowa modyfikacja indywidualnego planu badawczego, uzgodniona z promotorem i zaopiniowana przez promotora pomocniczego oraz zaakceptowana przez odpowiedniego Koordynatora w dyscyplinie.".
b) pozytywna opinia promotora lub promotorów,
c) sprawozdanie roczne,
d) raport końcowy do Ministerstwa (w przypadku uczestników Programu "Doktorat wdrożeniowy"),
e) wniosek o wydanie zaświadczenia o ukończeniu kształcenia w SzD PP (wzór wniosku jest dostępny w zakładce DO POBRANIA),
f) legitymacja doktorancka.
* w przypadku uczestników Programu "Doktorat wdrożeniowy" modyfikacja tytułu rozprawy doktorskiej (i IPB), zgodnie z warunkami Programu, musi uzyskać akceptację Ministerstwa
UWAGA
W Szkole Doktorskiej akceptujemy podpisy odręczne oraz elektroniczne. Jeśli:
- dokumenty zostały podpisane odręcznie, należy dostarczyć oryginały w wersji papierowej (skany/zdjęcia dokumentów nie będą akceptowane),
- dokumenty zostały podpisane elektronicznie, należy je dostarczyć na adres phd.school@put.poznan.pl.
Niedopuszczalne jest stosowanie dwóch sposobów podpisywania na jednym dokumencie.
WYŁĄCZENIE eKonta
Zgodnie z Zarządzenie Nr 43 Rektora Politechniki Poznańskiej z dnia 27 października 2021 r. § 6 ust. 2 „Wyłączenie eKonta oraz odpowiadającego mu podstawowego adresu poczty elektronicznej (...@doctorate.put.poznan.pl) następuje: ... b) w przypadku doktorantów – 3 miesiące po ustaniu ich statusu doktoranta.” (tj. od momentu złożenia rozprawy doktorskiej w biurze SzD).
ANKIETA ABSOLWENTA - zapraszamy do wypełnienia ankiety absolwenta SzD PP: https://ankiety.put.poznan.pl/
POSTĘPOWANIE W SPRAWIE NADANIA STOPNIA DOKTORA jest przeprowadzane na Wydziale zgodnie z Regulaminem nadawania stopnia doktora na Politechnice Poznańskiej przez Radę Dyscypliny właściwą dla doktoranta.